Zdroj: https://www.bakulfoto.com/index.php?a=zavody-a-akce-rok-2013/red-bull-romaniacs-sibiu-rumunsko-2.az-6.7.2013  •  Vydáno: 12.5.2014 19:54  •  Autor: Bakul Bakulfoto

Red Bull Romaniacs - Sibiu - Rumunsko 2. až 6. 7. 2013

Red Bull Romaniacs - Sibiu - Rumunsko 2. až 6. 7. 2013Takže pár slibených fotek z Red Bullu z Rumunska. Akce je to velkolepá, pomalu bych se nebál přirovnat ji k Šestidenní. Až tady na místě jsem pochopil celý rozměr závodů i prostor ve kterém se odehrává. Trochu se podobá Dakaru svým uspořádáním a rozmístěním jezdců v terénu. Stíhat fotit celé startovní pole prostě nejde. A hledat zajímavá místa je pouze otázka štěstěny podpořená trochou zkušeností.

20 - Martin Volný - jednotlivec
32 - Thomas Hostinský - jednotlivec
200 - Zdena Cyprián, 201 - Rasťo Hanuš - dvojice
500 - Olda Bražina, 501 Vlasťa Stupka - dvojice
DEPO, JEZDCI, DIVÁCI, PŘÁTELÉ
1. DEN - PROLOG
2. DEN
3. DEN
4. DEN

Takže pár slibených fotek z Red Bullu z Rumunska. Akce je to velkolepá, pomalu bych se nebál přirovnat ji k Šestidenní. Až tady na místě jsem pochopil celý rozměr závodů i prostor ve kterém se odehrává. Trochu se podobá Dakaru svým uspořádáním a rozmístěním jezdců v terénu. Stíhat fotit celé startovní pole prostě nejde. A hledat zajímavá místa je pouze otázka štěstěny podpořená trochou zkušeností. Malým pomocníkem byla brožůrka pořadatelů se seznamem zajímavých diváckých úseků v jednotlivých dnech. Přesto mne několikrát vypekli, když napsali, že určitý zajímavý úsek budou projíždět všíchni závodníci a nakonec tam jeli jen ti nejlepší a ostatní měli trať jinudy. Zbytečně jsme tam pak s ostatními čekali a další závodníci nám ujeli jinudy. Závod začíná prologem, jako divadlem pro místní lidi, kterých se sešlo nepočítaně. První skupina fotek je tedy z prologu. Další fotky jsou z prvního dne, kdy jsem perfektně stíhal dvojici Bražina, Stupka. V servisním depu jsem tak tak dostihl Cypriána s Hanušem, ale Hostinského jsem toho dne ani nezahlíd. Na toho jsem měl štěstí druhý den. Jednou zrovna ve výjezdu, kde jela jen jejich kategorie a kde jsem se čekáním na ostatní šíleně zdržel. Podruhé při horolezeckém představení, kdy se závodníci šplhali na skálu a jejich výkon jsem přirovnával výkonu horolezců v Himalájích. Do včerejška jsem netušil, kde se dá na motorce vyjet. Dneska jsme byli na dojezdu do cíle etapy. Závodníci se nejprve spouštěli z hřebene hory z krkolomného srázu, který byl zakončen prudkým sjezdem z betonové stěny. Do cíle etapy se drápali z potoka do prudkého, krátkého výjezdu na jehož vrcholu je čekal cíl. A to už je všechno. Poslední den jsem vynechal, už jsem se těšil k moři. A mačkání v davu už jsem si dost užil na prologu. Fotit z davu mne nebaví a pořadatel prostor pro fotografy nezajistil. Ale asi zajistil, jenže pro ty, kteří mu zaplatí 300€. Přesto že akreditovaný, přesto že s visačkou, na prologu jsem fotil z davu. Takže je to vidět i na fotkách, hlavně při večerním finále, že jsou jen z jednoho místa. V Rumunsku se mi moc líbilo, takže příští rok znovu? Na Red Bull nevím, asi ne. K moři určitě. Tak parádní pohodu jsem nezažil.