ISDE 2012 - Aktuality

- 28. 9. 16:40 Tak se nám Šestidenní chýlí ke konci. Pátý den je za námi, ikdyž asi půlka startovního pole je ještě na trati. Jak to poznám. Sedím v tiskovém středisku a nad hlavami máme obrazovky na kterých jsou vidět záběry z kamer snímajících okoli okruhu. Na jedné z nich je uzavřené parkoviště, do kterého stavějí závodníci motorky po předání v cíli každého dne. Zde jsou motorky umístěny až do rána, kdy si je závodníci ve svém čase vyzvednou. No a uzavřené patkovoště je ještě poloprázdné. Dneska jsme jeli na motorkách, ikdyž dost daleko. Nejprve jsme na skok zastavili na enduro testu ve štěrkovně u obce Nüdermulsen, ale po odjetí části jezdců Klubových týmů jsme upalovali na motokros test Kulitsch. Špatně jsme si ale vypočítali délku cesty, takže jsme na test dorazili až když už zase jezdili kluboví jezdci. Skoro bych řekl, že až ti zbývající, které jsme neviděli na předchozím testu. V Klutschi jsme zůstali i na druhé kolo. Počasí bylo dnes dobré, celkem teplo a odpoledne svítilo i sluníčko. Fotek dnes dám méně, protože chci večer být se syny, které jsem v průběhu Šestidenní dost zanedbával. Dodělám pak až doma. Také ze zítřejšího dne dodělám fotky až po návratu domů. Už se domů moc těším.

- 27. 9. 18:10 Teprve teď jsem se dostal z trati do press centra. V noci hodně pršelo a tak měl David ráno docela dobrý nápad, abychom se vykašlali na motorky a jeli raději autem. Za pohodlí jsme ale zaplatili pozdním příjezdem zpět. Dnešní den jsem strávil na enduro testu. David jezdil Markovi Borákovi do časovek a tak nás vysadil a odjel. Naše těžkosti však nejsou nic proti tomu, co zažili závodníci. Mám dojem, že navíc k nepříznivému počasí byly ještě zkráceny časy v časovkách, takže ti dobří dojížděli s minimálním náskokem a hodně lidí chytalo trestné minuty. Ti z cizokrajných zemí i 45 minut a to nevím o těch kteří vypadli. Na srážku s traktorem doplatil Miro Ševela, kterého musela od enduro testu odvézt sanitka. O jeho zdravotním stavu nic nevím, takže nezbývá než přát uzdravení. I pro ostatní to bylo těžké, ale podle průjezdu na enduro testu usuzuji, že jinak jedou v pořádku všichni Slováci. Výsledky ještě nejsou, takže věštím z vody. Uvidíme večer. Já už mám fotky ztaženy, takže jdu na to. Zase až po osmé.

- 26. 9.  20:00  Nestíhám psát. Úprava fotek mi zabere tolik času, že navíc už prostě nestačím. V galérích je krátký komentář, odkud fotky pocházejí. Ráno vstáváme okolo šesté a už v sedm vyrážíme na trať. Přesto že je skůtr rychlý a kluci jezdí na motorkách, přeprava nám zabere spoustu času. Z tratě většinou jedu přímo do tiskového a tady sedím až do teď. Krom snídaně jsem ještě dneska nejedl. Atmosféra je zde úžasná, jaká se na žádných jiných závodech nepotká a tak se to dá vydržet. Dobrou noc. Jdu spát.

- 25. 9. 16:50  Zrovna jsem se vrátil z trati. Dnes to bylo hodně daleko a vlastně skoro na konci kola po předposlední časovce a tak mi to trvalo déle. Navíc doprava nahuštěná a na každé křižovatce dlouhé kolony. Ještě že jezdím na skůtru a v kolonách všechny předjíždím. A řidiči aut ještě uhýbají. Jsou fajn, být to u nás asi by se všichni potento...

A kde jsem byl? Celý dnešek jsem věnoval motokrosovému testu ve Zvöniczi. Nádherný areál, který byl ještě doplněn lesem s technickými úseky a loukou plnou zatáček. Co víc napsat. Všichni závodili jako čerti a dávali si záležet. První kolo jsem se tam sešel s oběna syny, kteří jezdí na velkých motorkách, navíc za nimi vlaje česká vlajka. David na testech pomáhá Markovi Borákovi a tak mi zase brzy zmizeli. Předtím mi ale zapózovali s vlajkami a dělali zajímavou kulisu. První kolo jsem byl vlastně v jediné zatáčce, která se mi velice líbila. Na druhé kolo jsem si našel hezkou zatáčku v lese a na klubáky jsem byl pod dlouhým skokem. Včera jsem sliboval fotky do hodiny a nakonec jsem byl rád, že jsem odsud odjížděl v osm večer. Dnes si chci být hotov dříve, tak vydržte. Jdu na to.

- 24. 9. 15:30  Musím opravit svůj názor na pořádání zdejší Šestidenní. Tak jako jsou často pořadatelé protivní v prostoru depa a celého Sachsenringu, tak jsou parádní na tratích, vycházejí vstříc a pomáhají. Musím napsat, že jsem dnes zažil nejnádhernější enduro, jaké pamatuji. Perfektní divácká kulisa a to ne nějakých laiků, ale diváků znalých tohoto sportu, fandících a pomáhajících. Enduro zde má tradici, řekl bych více než u nás doma a je to poznat. Kluci včera při projíždění tratě objevili parádní výjezd, kde jsem prostě nesměl chybět. Tam jsem byl první kolo komplet celé, na druhé jsem jel na nedaleký enduro test, který měl zpočátku charakter šlapačkové tratě, ale po chvíli zmizel asi na dvacet kilometrů v lese. Byl jsem jen v tom šlapačkovém úseku. Více z obou kol napoví fotky. Už mám staženo a tak jdu na ně. Vydržte asi dvě hodiny.

- 23. 9. 11:00 - 16:00 Píšu v pondělí odpoledne, při stahování fotek z pondělka. Konečně se mi podařilo dostat fotky na internet. Sice ne obvyklým způsobem, zato celkem rychle (myslím přenos) a funkčně. Natrápil jsem se s tím, ale musím se poklepat na záda, jsem borec. Já vím samochvála smrdí, ale trošku se snad pochválit můžu. K autům jsem se vrátil okolo páté, ještě jsme něco uvařili k snědku a za chvíli už nás vyhostili. Stáli jsme totiž na parkovišti a přišel pořadatel, že kempování je zde zakázáno. Nevadilo jim ale, že jsme tu už kempovali od středy, prostě jsme najednou byli vyhozeni do tmavé noci. Nakonec, při té bídě se nám nakonec podařilo najít ubytovaní v nedalekém penziónu, ovšem v autech, zato s elektřinou a sociálním vybavením. Stálo to sice do soboty 400 €, ale díky za to dobro.

- 22. 9. 2012 11:00 Zdravím všechny příznivce z dějiště Šestidenní. Konečně jsem se dostal k internetu a tak píšu až teprve nyní. Nehoráznost se kterou jsem se setkal až nyní v Německu je, že za přístup k internetu v press centru jsem byl nucen zaplatit 30 €. To že jinde si novináře hýčkají, protože propagují jejich akci, je zde postavena na hlavu. Zde jako bychom byli na obtíž. Za všechno se platí. A to i diváci, kteří mají za vstupy na testy zaplatit 10 € na každý, který navštíví. Objížděli jsme jednotlivé testy a mám dojem, že divácká přístupnost bude katastrofální. Krajina sice nádherná, vesniček spousta, každá malebná. Každá však v hluboké dolině s prudkými spády silnic, ze kterých se naše dodávka hrabala na dvojku, občas na jedničku. Navíc silnice úzké a klikaté. Vůbec si nedovedu představit najížděče, jak se budou v té spleti silnic orientovat. A to budou na motorkách. Diváci v autech nestihnou vůbec nic. Provoz v dodávce jsme vyzkoušeli ve čtvrtek, v pátek jsme raději jeli na skůtru Kentoya Sharky, který obdivuji. Ne ovšem v původní verzi. Tu si nechal David předělat na větší objem a další úpravy, takže skůtr v pohodě jede s námi dvěma do kopce osmdesát. Skůtrem už bylo cestování po testech lepší, akorát jsme byli zmrzli jako psí ho...

Testy: Podle toho, co jsme mohli vidět, jsou dílem nádherné na motokrosových tratích, které tady jsou skoro v každé vesnici a dílem nudné, nic neříkající namotané na louce a nebo posečené kukuřici. Řekl bych úlitba bohům jménem "zelení". Pár hezkých testů jsem našel a těm se budu věnovat, přemísťovat se denně na víc testů pokládám za nereálné. Takže fotky budou každý den z jiného testu, ale jen jednoho denně. Těšit se, že nafotím něco v terénu mimo testy je asi bláhové. Podle předběžných informací najížděčů se vše mimo testy pojede patrně po asfaltě, či polních cestách. Opět úlitba bohům. Budu jen příjemně překvapen, když tomu bude v průběhu závodních dnů jinak.

Fotky: Fotil jsem ve čtvrtek jen pár fotek na zkušební trati, kde se zrovna proháněli nějací Švédi. Hlavně však v pátek, kdy předávali motorky reprezentanti Slovenska. Taky mám pár fotek z depa ostatních týmů. Fotky prozatím nejdou, protože musím vyřešit připojení na svůj server. Ve Finsku jsem měl podobné problémy a ty byly vyřešeny během několika hodin. Věřím, že i zde se mi je vyřešit podaří.

Prozatím zdar všem a těšte se na další zprávy.

- 19. 9. 2012  6:00  Dnes odjíždíme. Po problémech s turbodmychadlem, kdy jsem si byl teprve včera večer v Kroměříži pro auto, mám až dnes čas na nějakou přípravu na cestu. Znamená to, sbalit vše potřebné, nakoupit potraviny, dát do pořádku foto techniku a hlavně na nic nezapomenout. No a protože jsem ranní ptáče, ještě dnes od pěti dodělávám tuto stránku, dříve jsem opravdu na nic neměl čas. Počítám, že okolo desáté, pokud se tedy bude vše dařit vyrazím. Jedu do Kroměříže, kde patrně David zažívá podobné peripetie s balením, navíc nakládá ještě dvě motorky, skůtra a to svoje koloběžkové přibližovadlo a pak oběma auty směr Německo. Proti loňskému Finsku je to celkem za humny, 560 kilometrů, z toho 500 po Česku. Takže skoro doma. Další zprávy až z místa konání - Sachsenringu.

print Formát pro tisk

Komentáře rss

Přidat komentář >

Nebyly přidány žádné komentáře.